Zonnepanelen

Er zijn steeds meer huurwoningen met zonnepanelen. Ook de komende jaren blijven we ons hiervoor volop inzetten. Hieronder meer informatie over zonnepanelen. 

Veel gevraagd over Zonnepanelen

Ik wil graag zonnepanelen op mijn woning laten plaatsen. Mag ik dat zelf laten doen?

Algemeen

Nee, je mag zelf geen zonnepanelen plaatsen. Als je verhuist kunnen wij niet garanderen dat de installatie wordt overgenomen door de volgende huurder. Daarnaast is het niet goed aanbrengen van zonnepanelen een te groot risico voor de veiligheid van de woning.

Kunnen jullie zonnepanelen op mijn woning plaatsen?

Algemeen

De Goede Woning plaatst alleen projectmatig zonnepanelen.

Wat betaal ik voor het laten plaatsen van zonnepanelen via jullie?

Algemeen

Dit is niet vooraf aan te geven. Dit hangt onder andere af van het aantal panelen dat geplaatst wordt.

Zijn er aanpassingen in mijn woning nodig voor het plaatsen van zonnepanelen?

Algemeen

Dat verschilt per woning.

Wat gebeurt er met mijn energierekening als ik zonnepanelen krijg?

Algemeen

Het aansluiten en gebruiken van zonnepanelen heeft invloed op je energierekening. Je gaat minder stroom inkopen, je rekening wordt dus lager. Je blijft aangesloten op het elektriciteitsnetwerk. Ook blijf je een contract houden met de energieleverancier voor het inkopen van de rest van de stroom die je nodig hebt. Daardoor blijven op de rekening de vaste kosten, de netwerkkosten en het vastrecht staan. Van de overheid ontvang je een heffingskorting. Die staat ook op de rekening.

Moet ik zelf aan mijn energieleverancier doorgeven dat er zonnepanelen op mijn woning zijn geplaatst?

Algemeen

Ja, je moet dit zelf doorgeven aan de energieleverancier. Dit kan via één algemene website. Je hebt bij aansluiting van de zonnepanelen een informatiepakket gekregen. Hierin staat uitgelegd hoe de panelen aangemeld  moeten worden. 

Hoe kan ik zien hoeveel stroom er wordt opgewekt door de zonnepanelen?

Algemeen

Op de omvormer lees je hoeveel stroom er wordt opgewekt. In sommige gevallen heb je toegang tot een app. Lees hiervoor de handleiding van de zonnepanelen die je hebt gekregen tijdens het plaatsen van de zonnepanelen of bij de sleuteloverdracht.

Waar meld ik een storing aan mijn zonnepanelen?

Algemeen

Storingen aan de zonnepanelen meld je bij De Goede Woning en hiervoor dit Contactformulier gebruiken of bel naar: 055 - 369 69 69. Storingen kun je alleen doorgeven bij De Goede Woning als deze eigendom zijn van De Goede Woning.

Ik heb zonnepanelen op mijn woning. Wie is er verantwoordelijk voor het schoonmaken hiervan?

Algemeen

De zonnepanelen op je woning worden niet schoongemaakt. De panelen hebben een zelfreinigende laag en bij een flinke regenbui spoelen ze vanzelf weer schoon. Wij raden ook af om de panelen zelf te reinigen. De kans dat ze hierbij beschadigen is best groot.

Hoe meld ik mijn zonnepanelen aan?

Algemeen

Wanneer je zonnepanelen op je woning hebt meld je deze zelf aan. Dit kan via één algemene website: www.energieleveren.nl. Je hebt bij aansluiting van de zonnepanelen een informatiepakket gekregen. Hierin staat uitgelegd hoe de panelen aangemeld  moeten worden.