Reparatie melden

Als er iets mis is met je woning, bijvoorbeeld als er iets kapot is of niet werkt, dan dien je een reparatieverzoek in. Je vraagt ons daarmee om het probleem op te lossen. 

Spoed
Heeft je verzoek spoed, bijvoorbeeld omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat of de schade steeds groter wordt? Bel dan met 055 - 369 69 69 wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Avond/weekend
In de avond en in het weekend schakelen we je door naar onze storingsdienst. Zij helpen je verder.

Veel gevraagd over Reparatie melden

Er is iets stuk in mijn woning. Hoe meld ik een reparatie bij jullie?

Algemeen

Je meldt dit bij ons via dit formulier reparatieverzoek.

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Neem direct contact op met De Goede Woning tijdens kantoren via 055 - 369 69 69. Buiten kantooruren hebben wij een storingsdienst die je bij spoed kan helpen. Zij zijn ook bereikbaar via hetzelfde nummer.

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Algemeen

In het weekend of 's avonds kun je een reparatieverzoek melden via dit formulier reparatieverzoek. Als een reparatie spoed heeft kun je altijd contact opnemen met onze storingsdienst via 055 - 369 69 69

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met de monteur gemaakt. Nu wil ik de afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Als je een afspraak wilt verzetten kun je het beste telefonisch contact opnemen met De Goede Woning, de medewerkers kunnen de afspraak dan voor je verzetten. Het telefoonnummer is 055 - 369 69 69

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak gemaakt met de monteur. De monteur is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Algemeen

Kijk eerst of de afspraak in een tijdsblok valt. Als de monteur niet binnen de afgesproken tijd/tijdsblok bij je is, kun je het beste contact opnemen met De Goede Woning via telefoonnummer 055 - 369 69 69.

De stroom is uitgevallen in mijn woning, wat nu?

Algemeen

Voordat je ons belt, kijk eerst of het aan je eigen apparatuur ligt. Dit kan met de stekkerproef. Zo werkt de stekkerproef:

  • Schakel alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen;
  • Haal in de hele woning alle stekkers uit de stopcontacten en zet de lampen uit. Vergeet daarbij de tuin en de berging niet;
  • Schakel de groepen en de aardlekschakelaar opnieuw in de meterkast in;
  • Plaats een voor een de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook een voor een aan en wacht tot deze aanslaan. Vergeet daarbij ook niet de lampen aan te doen. Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat je een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Je moet dit apparaat repareren of vervangen.

Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting (dat gebeurt wanneer je te veel apparaten tegelijk op één stroomgroep hebt aanstaan)? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. Je kunt via Mijn Woning een reparatieverzoek indienen.

Let op: zegt de elektricien dat de storing door jou of door je eigen apparatuur komt? Dan moet jij de reparatiekosten betalen.

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als een reparatie niet naar tevredenheid is opgelost, kun je het best zo snel mogelijk contact opnemen met De Goede Woning  op telefoonnummer 055 - 369 69 69 of dit melden via ontevredenheid melden.

Mijn radiator doet het niet, wat nu?

Algemeen

Dat is vervelend! Gaat dit om 1 radiator en doen de andere radiatoren het wel? Probeer dan eerst te ontluchten. Werkt dit niet? Neem dan contact op met de CV Installateur, de gegevens hiervan zie je op de sticker die op de CV ketel geplakt is. 

Wanneer ontvang ik de vergoeding voor werkzaamheden bij groot onderhoud?

Algemeen

De vergoeding wordt overgemaakt nadat de werkzaamheden zijn afgerond en de handtekeningen voor oplevering zijn gezet. Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt de vergoeding verrekend met de betalingsachterstand. 

Ik heb een vraag over de werkzaamheden in mijn woning. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

Neem contact op met de bewonersconsulent van de aannemer of onze projectconsulent. Het telefoonnummer of e-mailadres kun je in de brief vinden die wij hebben gestuurd. Of neem contact met ons op, dan verwijzen wij je door. 

Moet ik zelf mijn cv-ketel bijvullen?

Algemeen

Ja, deze moet je zelf bijvullen tenzij je lid bent van het servicefonds. Je kunt dan hier je reparatieverzoek

Hoe ontlucht ik mijn radiator?

Algemeen

Het ontluchten van je radiator doe je gemakkelijk zelf. Volg deze stappen: 

  1.  Zet eerst de verwarming minstens 10 minuten aan, daardoor verzamelt de lucht zich bij de ontluchtingsventielen. Houd vast een doekje en een ontluchtingssleuteltje bij de hand. 
  2. Zet de kamerthermostaat zo laag mogelijk en wacht tot de ketel uit is gegaan.
  3. Begin bij de radiator op het laagste punt in je huis. Werk daarna naar boven en eindig met de radiator op het hoogste punt.
  4. Sluit de kraan van de radiator die je wilt ontluchten.
  5. Houd een doekje bij het ontluchtingsventiel van de radiator en draai hem open met het ontluchtingssleuteltje. Zodra er water uit komt, draai je hem weer dicht.
  6. Heb je alle radiatorkranen gehad? Draai dan de radiatorkranen weer open en zet de thermostaat op de gewenste temperatuur.
  7. Controleer of de waterdruk in de cv-ketel goed is. Dat is het geval als de wijzer van de drukmeter in het groene gedeelte staat, tussen 1,5 en 2 bar. Staat de wijzer in het rode gedeelte, dan is het nodig je cv-ketel bij te vullen.

Mijn binnendeur is van glas, kan deze worden vervangen voor een gesloten deur?

Algemeen

In sommige gevallen kan dat. Dit overleg je met de technisch woonconsulent.

Mijn verwarming doet het niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Controleer eerst de druk in de ketel en ontlucht de radiatoren. De ketel moet een druk hebben tussen de 1,5 en 2,0 bar. Is de druk te laag? Vul dan de cv-ketel bij. Weet je niet hoe dit moet? Volg dan het instructie filmpje.

Blijft het probleem bestaan? Bel dan met Breman of Pactum. De contactgegevens staan op je CV ketel vermeld. 

Wanneer krijg ik een nieuwe keuken of badkamer ?

Algemeen

De levensduur van een keuken is minimaal 18 jaar. De levensduur van een badkamer is minimaal 36 jaar.
Daarna wordt er gekeken naar de staat van de keuken en of deze in aanmerking komt voor renovatie. Bij grote gebreken kun je contact opnemen met De Goede Woning. Wij beoordelen dan of je eerder in aanmerking komt voor een nieuwe keuken.

Ik heb lekkage bij de watermeter, wat moet ik doen?

Algemeen

Wat vervelend! Lekkage voor de meter, dus het leidingwerk voor de blauwe knop, is in het beheer van Vitens. Zij zijn bereikbaar via 088-8848159. Voor lekkage NA de meter kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Ik ruik gas in mijn woning, wat moet ik doen?

Algemeen

Zodra het in de woning begint te ruiken naar gas, is de concentratie gas in de lucht ongeveer 1%. Daarmee is er nog geen explosiegevaar. Is de concentratie vermoedelijk al vele malen hoger doordat het lek al enige tijd gaande is, bel dan altijd 1 1 2 en vraag naar de brandweer! Ook bij twijfel.

Wat moet u doen?

  1. Open alle ramen en deuren zodat het gas kan ontsnappen
  2. Draai de hoofdkraan van de gasleiding dicht. De hoofdtoevoer zit vlak voor de gasmeter, meestal in de meterkast. ( bij appartementen soms in een aparte berging of in een ‘’gaskast’’).
  3. Maak geen vuur of maak eventueel vuur uit. Doe geen lampen aan of uit, gebruik geen elektrische apparaten.
  4. Ga naar buiten en neem ook andere mensen uit je woning mee.
  5. Bel naar De Goede Woning 055 - 369 69 69. Na kantooruren wordt je doorgeschakeld naar onze storingsdienst (optie 3 keuzemenu).
  6. Informeer ook de buren. 
  7. Gaslekken die voor de gasmeter van toepassing zijn (dus openbaar gebied, collectieve / verkeersruimte, etc) moeten gemeld worden bij het

    Nationaal Storingsnummer: 0800-9009

    .

Valt schoonmaken van lucht/ventilatieroosters in keuken en badkamer onder het servicefonds?

Algemeen

Nee het schoonmaken van lucht/ventilatieroosters valt niet onder het servicefonds. Dit moet je zelf doen. 

In mijn kelder/kruipruimte staat water, kunnen jullie daar wat aan doen?

Algemeen

Nee, dat heeft helaas weinig zin. Als je het water nu wegpompt, dan komt het toch weer terug. Net als de grond rondom en onder je huis, neemt ook de muur van de fundering (in de grond onder je huis) water op. Nu het grondwater zo hoog staat is het niet te voorkomen dat kelders en kruipruimtes nat worden. Als het waterpeil weer daalt, dan moet het water vanzelf wegtrekken en de kelder/kruipruimte weer drogen.

Wanneer moet ik contact opnemen met De Goede Woning?
Als er nu water in uw kelder of kruipruimte staat, dan hoeft u geen contact op te nemen. Wanneer wel?

  • Als het weer een paar weken droger is en het grondwater is gezakt en het blijft toch nat in de kelder of kruipruimte.
  • Als er water dicht in de buurt van elektra of een stopcontact komt.
  • Als het water helemaal weg is en er veel schade is aan de trap, de muren of de betonvloer (schade aan een eigen vloer of aan behang vallen hier niet onder).

Doordat mijn kelder nat is, zijn er spullen kapotgegaan. Krijg ik hiervoor een vergoeding of ben ik hiervoor verzekerd?

Algemeen

Nee. Een kelder kan altijd nat worden en is dus niet geschikt voor spullen die niet tegen vocht kunnen. Je krijgt geen vergoeding voor spullen die nat geworden zijn in de kelder.

Heb je een inboedelverzekering? Dan kun je daar vragen of je voor schade aan spullen in de kelder verzekerd bent. Maar de meeste verzekeraars dekken schade door vocht in de kelder niet (met dezelfde reden als je hierboven leest).

Hoort De Goede Woning ervoor te zorgen dat mijn kelder/kruipruimte droog is?

Algemeen

Nee, bij ‘normale omstandigheden’ hoort de kelder/kruipruimte droog te zijn. Maar bij een hoge waterstand is het niet te voorkomen dat een kelder/kruipruimte nat wordt omdat we te maken hebben met een ruimte onder de grond. Dat is vervelend, maar dus niet te voorkomen. Een kelder/kruipruimte is niet 100% waterdicht en als het hier nat is, wordt het dus ook niet gezien als een gebrek. De kelder (of kruipruimte) is ook geen ‘verblijfsruimte’ zoals bijvoorbeeld de kamers in je huis.

Mijn schutting is kapot, repareren jullie dit?

Algemeen

Helaas niet. Een schutting is eigendom van de huurder. Wij voeren hier geen reparties aan uit. Neem voor vragen contact op met je eigen (inboedel) verzekering.

Mijn radiator heeft roestvorming, wat kan ik doen?

Algemeen

Om een roestige radiator te behandelen volg je de volgende stappen:

1. Zorg ervoor dat de radiator is afgekoeld voordat je begint. Schakel de verwarming uit en laat de radiator voldoende afkoelen.

2. Verwijder stof, vuil en losse roest met een borstel of een stofzuiger. Gebruik vervolgens een mild schoonmaakmiddel om oppervlaktevervuiling te verwijderen. Droog de radiator heel goed af.

3. Gebruik een staalborstel of schuurpapier om de roestige plekken voorzichtig te verwijderen tot je weer bij het metaal komt.
Zorg ervoor dat je alle losse roest verwijdert.

4. Maak het oppervlak schoon met een ontvettingsmiddel om eventuele resterende olie of vet te verwijderen. Dit helpt de hechting van verf te verbeteren.

5. Breng een laag roestwerende primer aan op de gereinigde en ontvette gebieden. Deze primer vormt een beschermende barrière tegen verdere roestvorming.

6. Laat de primer volledig drogen volgens de instructies op de verpakking. Dit duurt meestal enkele uren.

7. Gebruik hittebestendige radiatorverf in een neutrale kleur om de radiator te schilderen. Breng de verf gelijkmatig aan en laat het opnieuw volledig drogen.

8. Zodra de verf volledig is uitgehard, kan de verwarming weer worden ingeschakeld.

Mijn intercom systeem doet het niet, waar kan ik dit melden?

Algemeen

Als je problemen hebt met het intercom systeem dan kun je dit zelf melden bij Hollander Techniek. Zij zijn bereikbaar via

088-801 8000

Wat kan ik doen bij waterschade of een lekkage aan de woning?

Algemeen

Lekkage in de woning is heel vervelend en het is belangrijk om dit snel bij ons te melden via reparatieverzoek
De Goede Woning zorgt voor de reparatie van de oorzaak van de lekkage. Je bent zelf verantwoordelijk voor het herstel van eventuele schade aan behang of sauswerk. Deze schade kun je indienen bij uw inboedelverzekering. 

Ik heb apparaten (oven, gasfornuis, vaatwasser) ooit tijdens een keukenrenovatie bij jullie aangeschaft die nu kapot is, wat nu?

Algemeen

Heeft u bij een onderhoudscontract bij Som ATAG?  Dan kun je SOM ATAG bellen en vragen of de apparatuur nog onder garantie valt, telefoonnummer is 0268821775. Weet je het niet zeker? Neem dan contact met ons op.