Onze klachtenprocedure

Elke dag doen we ons uiterste best om onze huurders zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent. Dit willen wij graag van je horen. We willen graag je ontevredenheid oplossen. We vragen je het stappenplan hieronder te volgen.

Stap 1:   Meld je klacht bij ons. Dit kan op de volgende manieren:

  • Vul dit formulier in;
  • Of stuur een brief (de Goede Woning, Postbus 468, 7300 AL Apeldoorn).

Stap 2:   Geef aan waarom je niet tevreden bent.

Stap 3:   Je ontvangt binnen 2 werkdagen een bevestiging van ons

Stap 4:   We nemen binnen 5 werkdagen contact met je op.

Wat als we er samen niet uitkomen? Hieronder vind je wat je dan kunt doen.

Klachtencommissie Stedendriehoek (KLAC)
Vind je dat jouw ontevredenheidsmelding niet goed is afgehandeld door ons? Dan kun je een klacht indienen bij de Klachtencommissie Woningcorporaties Stedendriehoek (KLAC). De KLAC is onafhankelijk.

Let op: de KLAC neemt  je klacht alleen in behandeling als bovenstaande klachtenprocedure bij De Goede Woning is afgerond.

Als je een klacht wilt indienen bij de KLAC, kun je het Meldingsformulier KLAC gebruiken. Stuur het ingevulde formulier per mail naar: klac.stedendriehoek@gmail.com. U ontvangt binnen 2 weken een bevestiging van de KLAC en hoort u of de KLAC uw klacht in behandeling neemt. Meer weten? Lees hier het reglement van de KLAC. 

De landelijke Huurcommissie
Ben je niet tevreden met de beslissing van De Goede Woning na het advies van de KLAC? Je kunt dan naar de Huurcommissie gaan. Deze commissie is onafhankelijk. Hiervoor log je in op MijnHuurcommissie. Daarna vul je het online formulier Klacht over een gedraging van de verhuurder in. 

De Commissie Governancecode Woningcorporaties 
Ben je niet tevreden na de behandeling van je klacht door De Goede Woning, de KLAC en de Huurcommissie? Dan kun je terecht bij de onafhankelijke Commissie Governancecode Woningcorporaties. Deze commissie toetst of de woningcorporatie de Governancecode Woningcorporaties heeft nageleefd. Deze commissie behandelt niet de inhoud van je klacht.