Servicefonds

Als huurder van de woning heb je verzorgingsplicht. Dat betekent dat je het in en om je woning (tuin) netjes houdt, maar ook dat je zelf kleine reparaties doet. Dit zijn reparaties die voortkomen uit het dagelijks gebruik van je woning. Een lekkende kraan bijvoorbeeld. Of een nieuw scharnier op een keukenkastje. Je bent zelf verantwoordelijk voor deze klussen. Wij kunnen een deel van de klussen die vallen onder de verzorgingsplicht van je overnemen onder het Servicefonds.

Veel gevraagd over Servicefonds

Wat houdt het Servicefonds in?

Algemeen

Als huurder van de woning heb je de verzorgingsplicht (zie Besluit kleine herstelling van Rijksoverheid). Dat betekent dat je een aantal reparaties zelf moet doen. Dit zijn reparaties die voortkomen uit het dagelijks gebruik van je woning. Een lekkende kraan bijvoorbeeld. Of een nieuw scharnier op een keukenkastje. Wij kunnen een deel van de klussen die vallen onder de verzorgingsplicht van je overnemen onder het Servicefonds. Meer informatie vind je hier Brochure 'Servicefonds'.

Hoe kan ik lid worden van het servicefonds?

Algemeen

Als je lid wilt worden van het servicefonds, kun je dit doorgeven via ons Contactformulier
Wanneer je online een reparatieverzoek indient voor het servicefonds krijg je ook direct de mogelijkheid om je aan te melden. 

Welke klussen kan ik via het Servicefonds laten uitvoeren?

Algemeen

Een overzicht van alle klussen die je kunt laten uitvoeren vind je hier Brochure 'Servicefonds'

Hoe vaak kan ik een klus via het Servicefonds laten uitvoeren?

Algemeen

Van deze diensten mag je maximaal één keer per maand gebruik maken. De werkzaamheden mogen maximaal één uur in beslag nemen inclusief reistijd.

Wat betaal ik voor het lidmaatschap van het Servicefonds?

Algemeen

Voor het onderhoudsabonnement betaal je € 3,85 per maand.

Kan ik het lidmaatschap van het Servicefonds opzeggen?

Algemeen

Ja, je kunt het lidmaatschap per maand opzeggen. Mail hiervoor naar De Goede Woning via dit Contactformulier of bel: 055 - 369 69 69.