Hulp bij betalingsproblemen
Heb je moeite met het betalen van de huur? Je bent niet de enige. En belangrijker: je staat er niet alleen voor.
Veel mensen maken zich zorgen. Over geld, rekeningen of wat er gebeurt als ze om hulp vragen. Misschien denk je dat we boos worden of meteen met zware maatregelen komen. Maar dat is niet zo. We denken juist graag met je mee. Veel huurders komen met buikpijn naar ons toe en gaan opgelucht weer weg.
Heb je een betalingsachterstand? Dan krijg je rond de 10e van de maand een laatste aanmaning. Reageer je niet, dan nemen we contact met je op. Dat kan via een telefoontje, een huisbezoek of een uitnodiging voor een gesprek. Soms spreek je ons op kantoor, soms op het kantoor van de buurtbeheerder.
Als het nodig is, betrekken we andere partijen. Bijvoorbeeld de gemeente of Samen055. Ook als je (nog) geen schulden hebt, kunnen we je soms doorverwijzen naar budgetbeheer. We kijken naar wat jij nodig hebt.
We snappen dat je het spannend vindt als er meer partijen bij komen kijken. Misschien heb je nare verhalen gehoord. Toch zien we vaak dat mensen juist opgelucht zijn als ze hun verhaal kwijt kunnen. En dat is de eerste stap naar een oplossing.
In ons jaarverslag 2024 zie je dat we:
-
659 betalingsregelingen hebben gesloten
-
40 huisbezoeken hebben gedaan
-
en 83 huurders op kantoor hebben gesproken.
Achter al die cijfers zitten persoonlijke verhalen. Verhalen van mensen die het moeilijk hadden, maar wel de stap durfden te zetten. Soms met schaamte, vaak met zorgen, maar uiteindelijk met uitzicht op verbetering. Het laat zien dat hulp vragen werkt. En dat we samen veel kunnen bereiken — als je het gesprek maar aangaat.
Wacht dus niet te lang. We denken graag met je mee.
Bel ons (055 369 69 69) en vraag naar de afdeling Huurincasso.