Talent in Huis: Maak kennis met Sede
Hoe ben je als trainee bij De Goede Woning terechtgekomen?
Ik heb mij aangemeld voor een traineeshipprogramma bij Talent in Huis, waarbij jong talent kennismaakt met de woningcorporatiesector, door drie keer zes maanden mee te werken bij verschillende corporaties in Nederland. De Goede Woning en ik zijn als een goede match uit het selectieproces gekomen!
Waarom wil je ervaring opdoen in de corporatiesector?
Ik streef naar meer kansengelijkheid in de samenleving. Een goede leefomgeving speelt hierin een belangrijke rol. De inrichting van onze fysieke omgeving heeft veel impact op ons gezondheidsgedrag. Denk bijvoorbeeld aan hoeveel je beweegt, maar ook aan hoe je eetpatroon eruitziet. Een goede, gezonde en veilige leefomgeving voor iedereen; dat is waarom ik bij een woningcorporatie ervaring op wil doen.
Waarom heb je (o.a.) voor DGW gekozen?
Tijdens het selectieproces van Talent in Huis was een groot onderdeel speeddaten met alle deelnemende woningcorporaties. De Goede Woning liet bij mij veel indruk achter, omdat ze erg eerlijk en oprecht overkomen.
Waar ga je je bij De Goede Woning mee bezighouden?
Bij De Goede Woning ga ik mij voornamelijk bezighouden met huurdersonderzoek. Wat zijn de waarden en behoeften van de huurders en hoe ziet het wonen van de toekomst eruit?
Wat wil je graag leren/meenemen uit dit traineeship?
Dit vind ik een ontzettend lastige vraag, omdat ik vrij blanco in dit proces ben gestapt. Ik hoop, naast het ervaren hoe het is om te werken bij een woningcorporatie, te ontdekken wat mijn kwaliteiten en krachten zijn en bij welke afdeling ik dit het liefst inzet.
Hoe was je eerste week? Wat vond je van de sfeer in de organisatie, je ontvangst en wat heb je gedaan?
De allereerste week bij De Goede Woning vond ik ontzettend leuk. Ik werd dan ook met open armen ontvangen door alle collega’s. Een leuke een-op-een kennismaking met de directeur, meegaan met Lia van team verhuur om nieuwe huurders de sleutels van hun nieuwe woning te geven, vragen beantwoorden over alles wat je maar kunt bedenken die over een woning gesteld kunnen worden bij een superleuk en gedreven team klantenservice, en op pad met Frank. Hij is van team buurtbeheer en heeft misschien wel het grootste hart van de stad. Hij doet alles voor de huurders en niks is te veel!